Oost-havendijk

Een groene plek

De appartementen aan de Oost-havendijk worden milieuvriendelijk verwarmd en gekoeld. Verwarmen doen we met de warmte van afgelopen zomer, en we koelen met de koude van afgelopen winter. Deze temperaturen slaan we tijdelijk in de grond onder onze voeten op. Slim, want het is schoner en zo we verkwisten minder energie. De CO2-besparing is hierdoor 65kg CO2 per verbruikte gigajoule warmte (GJ).

Bent u benieuwd hoeveel CO2 u heeft bespaard? Kijk dan op de jaarnota naar uw verbruik.

Bediening

Uw installatie in huis bestaat uit de warmtemeter van Hydreco én het vloerverwarmingssysteem van de woningstichting. U heeft dus geen gasketel meer.

De bediening is simpel, u hoeft alleen op uw kamerthermostaten te kijken. Dit werkt zoals u gewend bent, maar let op, verstel de thermostaat echter niet te vaak want de verstelling is pas na enkele uren merkbaar. Wij adviseren zelfs om de thermostaat 's nachts niet lager te zetten voor uw comfort in de ochtend. De vloerkoeling slaat vanzelf aan als het buiten warm is. Hier hoeft u niet zelf op te letten.

Batterij

Wij verzoeken u wel om de batterijen van de kamerthermostaten tijdig te vervangen. Dit is nodig wanneer u een batterij-icon op een kamerthermostaat ziet. Pak de thermostaat van de muur, en open het klepje aan de achterzijde. Er gaan twee AAA-batterijen in. Hierna kunt u de thermostaat weer gewoon terug hangen. Lukt u dit niet zelf meer, vraag dan hulp van een van uw buren.

Kosten

Jaarlijks stelt Hydreco de tarieven voor het nieuwe jaar vast in december. Als bewoner krijgt u hier telkens een schrijven van. De totale kosten van een jaar bestaan uit vastrecht voor zowel warmte als koude en u betaalt per afgenomen hoeveelheid warmte. Gebruik van koeling is dus gratis. De leveringsvoorwaarden zijn hiernaast te downloaden.

Storing

Heeft u een storing en weet u zich geen raad? Stel dan de vraag of er nog warmwater uit de douche of kraan komt. Als dit nog wél het geval is dan heeft u zeer waarschijnlijk een storing in het vloerverwarmingssysteem. Neem dan contact op met de woningstichting.

Komt er géén warmwater meer uit de douche of kraan? Bel dan gerust met onze storingslijn: 0900-HYDRECO. Wij nemen vervolgens contact met u op om de storing te verhelpen.