Onderstaand verschillende veelgestelde vragen en antwoorden voor u als bewoner.

Veelgestelde vragen

Koude- en warmteopslag (KWO) is een duurzame energievorm waarbij gebruik gemaakt wordt van de ondergrond. Op deze pagina laten wij u zien hoe dat werkt.

Bijna niets, wij vragen bewoners alleen om de waterdruk van de vloerverwarming op peil te houden, en eventuele storingen en klachten te melden.

Als dit op bijvoorbeeld enkel op een verdieping of ruimte is ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan een manco in de vloerverwarming. Hiervoor is de eigenaar van de woning verantwoordelijk. Neem contact op met uw verhuurder of uw installateur. Hydreco kan hier helaas niets in betekenen voor u.

U kunt zelf eenvoudig een storing melden via onze storingslijn 0900 – 493 73 26 (0900 – HYDRECO). De storingslijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

U kunt de warmtepomp in uw huis vergelijken met een koelkast, die heeft ook geen preventief onderhoud nodig. Toch controleert Hydreco de warmtepompen elke 3 jaar steekproefsgewijs, hier heeft u geen omkijken naar. Mocht u twijfelen of de warmtepomp nog juist werkt, neem dan contact op. Dit kan via 0900-HYDRECO (0900 – 493 73 26). Wilt u een foto of video meesturen? Stuur dan een e-mail naar info@hydreco.nl.

Warmteverbruik wordt gemeten met een energiemeter, ook wel warmtemeter genoemd. Deze meet hoeveel warmte uw huis heeft opgenomen uit het cv-water. Dit verbruik wordt in Gigajoule (GJ) uitgedrukt.

Conform de wet wordt de hoogte van de tarieven jaarlijks in januari vastgesteld en bekendgemaakt door het ACM. Eind januari ontvangt u van ons een overzicht met daarop de tarieven.

Warmtepompen worden alleen gebruikt in woningen met vloerverwarming. In vergelijking met traditionele radiatoren is vloerverwarming relatief traag in het opwarmen. Dit houdt onder andere in dat u de temperatuur het beste niet te veel verstelt. Zo houdt u uw woning het meest comfortabel.

Nee, de instellingen zijn afhankelijk van het type woning en hangt samen met een juiste werking van de installatie. De instellingen worden daarom door Hydreco of onze servicepartner ingesteld. Op uw kamerthermostaat kunt u de gebruikelijke temperaturen en programma’s instellen.

U kunt koelen tot maximaal 4 °C ten opzichte van de buitentemperatuur.

Uw waterleidingbedrijf levert uw kraan- / douchewater altijd met voldoende druk aan uw ‘voordeur’. Weinig waterdruk in de douche heeft te maken met een (waterbesparende) douchekop of versmalde leidingen in uw woning. Hydreco heeft hier geen invloed op. Bespreek dit met uw verhuurder of installateur.

Wanneer u geld terugkrijgt bij de eind- of jaarafrekening, dan wordt dit één maand (30 dagen) na factuurdatum op uw rekening gestort.

Omdat wij de kosten doorberekenen voor het verwarmen van het water (en niet voor het water zelf) is hier het BTW-tarief van 21% aan gekoppeld.

Klik hier voor het machtigingsformulier automatische incasso.

Wij maken gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op de website zijn ingesteld om de beste ervaring te bieden. Wij gebruiken alleen functionele cookies en cookies om onze websitestatistieken (Google Analytics) bij te houden. Wij gebruiken geen tracking cookies.

Sluiten